RSS

divendres, 22 de gener del 2010

TERTÚLIES EN FAMÍLIA


Aquesta tarda he tingut l'oportunitat com a mare d'assistir a la primera tertúlia en família que es fa durant el curs a l'escola bressol marrecs. Les mestres i educadores trien una tarda per a cada aula (ells les anomenen espais) per convidar a berenar als pares i mares que vulguin i per passar una estona amb els altres pares, els nens i les educadores. Ha estat una activitat molt agradable on l'ambient és relaxat i convida al diàleg. Crec que és una proposta d'organització de la comunicació família-escola molt profitosa que s'hauria d'estendre també a segon cicle d'educació infantil. L'aula s'obre als pares i mares que en som partíceps de l'ambient on estan vivint els nostre infants. A l'espai de la meva filla els nens estan agrupat entre els nascuts al juny del 2008 i desembre de 2008. Tots tenen 1 any però es porten 6 mesos de diferència entre els més petits i els més grans. Tot i que són només 6 mesos, aquestes etapes presenten moltes diferències en el desenvolupament dels nens. N'hi que parlen, i caminen i n'hi ha que ni una cosa ni l'altra. He preguntat si feien agrupacions flexibles dintre de l'aula i si agrupaven segons nivells de desenvolupament però m'han dit que no. Hi ha 3 espais per a nens d'un any i a vegades s'intecanvien nens dels diferents espais. Si veuen un nen que té curiositat per visitar un altre espai, permeten que faci la descoberta i estigui una estona en un espai que no és el seu. Val a dir que l'escola té com dos pavellons i que les aules d'un any estan totes en el mateix pavelló i separats dels de 2 anys. Aquests intercanvis puntuals es fan entre nens d'un any.