RSS

dijous, 21 de gener del 2010

ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI


Organització de l'aula de P-5 de l'escola Montseny de Sant Just Desvern.
Haig de donar les gràcies a l'escola Montseny per deixar-me gravar aquestes imatges de la distribució de l'aula de P-5 de l'escola.
Tal i com s'ha comentat a classe, l'ambientació de la classe és molt domèstica. Hi ha un espai per llegir on els nens poden seure amb coixins a terra, un espai de cuineta, un altre per construccions. Tot i que no hi ha lavabo ( per limitació de l'espai) si que hi ha una pica per poder fer servir l'aigua en les manualitats i per instruir en hàbits d'higiene. Dintre de l'aula es dóna l'agrupament. Cada taula respon a un color i els nens s'asseuen sempre al mateix lloc i amb els mateixos companys. La distribució dels nens es fa de manera aleatòria però buscant l'heterogeneïtat. Es promou que els nens que van una mica més avançats puguin recolzar i ajudar als que tenen més dificultats. Cada dos o tres mesos es fa una redistribució d'alumnes i aquests canvien de companys.
Es pot apreciar com el mobiliari està pensat i dissenyat per l'alçada dels infants. Les parets estàn decorades amb colors promovent l'estimulació dels infants.
Els treballs que fan els alumnes es penjen a l'aula.
El grup P-5 de l'escola Montseny es diu Dofins. Durant el primer trimestre van treballar tot el que estava relacionat amb els dofins. Van organitzar part dels continguts conceptuals del curs a partir de l'exploració d'aquests animals. Dibuixaven dofins, escrivien el seu nom, descobrien que eren mamífers, i a partir d'aquí que hi ha diferents espècies d'animals.
Els nens se senten molt orgullosos de pertànyer al grup i tenen molta estima a la seva aula.