RSS

dijous, 21 de gener del 2010

PADRINS LECTORS.UN EXEMPLE D'AGRUPAMENT FLEXIBLE


A l'escola CEIP Montseny de Sant Just Desvern s'ha intaurat aquesta iniciativa. Alumnes de 5è es converteixen en padrins lectors dels alumnes de 1er. Això requereix la coordinació dels tutors de primer i cinquè i del mestre encarregat de la biblioteca. L'activitat es presenta davant dels alumnes de 5è explicant que l'objectiu és aconseguir que els alumnes de primer millorin el seu nivell de lectura. L'activitat és de caràcter voluntari. Es proposen les parelles i al final de la sessió els alumnes firmen un contracte pel qual es comprometen a ajudar en tot el possible als seus fillols lectors en les tasques de lectura. Després es dóna una sessió formativa als nous padrins explicant com poden dur a terme la seva feina. En finalitzar es lliurà un carnet signat pel cap d'estudi ( per tal de donar-li més rellevància) que l'acredita com a padrí lector. Un cop a la setmana 1/2 grup classe de 5è visita el seus fillols de primer per fer l'activitat. La lectura la proposen els padrins, que són els responsables d'aquesta activitat. En acabar la sessió els padrins fan les anotacions oportunes al cuadern de seguiment de l'activitat.
He trobat molt interessant les conclusions que sobre aquesta activitat han publicat els mestres d'una altra escola que també du a terme l'apadrinament lector.