RSS

dilluns, 21 de desembre del 2009

PLANS D'AUTONOMIA DELS CENTRES ESCOLARS




Aquest article recull el resultat del que es vol dur a terme a nivell general a totes les escoles de Catalunya. Si a la darrera entrada parlaven dels canvis legislatius que s'apropaven, aquí tenim el resultat de les proves pilot. Dotar al centre d'autonomia per dissenyar els plans curriculars i adaptar-se a l'entorn, utilitzar l'escola com a motor de cohesió del barri, aprofundir en la història del barri i el seu entorn proper.... Aquests són alguns dels punts que més m'han cridat l'atenció. Sembla que l'escola deixa de ser una institució on uns nens es tanquen unes hores al dia per a rebre uns ensenyaments, i passa a ser alguna cosa més vinculada a la comunitat a la qual pertany.
Un altre dels punts a remarcar és la possibilitat que el centre escolar triï els mestres, és a dir, que es valori l'adequació del personal docent donades les característiques de cada centre.
Aquest projecte necessita de la implicació del personal docent. Obviament, qualsevol acció que promogui un canvi ha de tenir al darrera un personal motivat i implicat, que cregui en el projecte i entengui que les millores són assumibles. En el cas que descriuen a l'article els percentatges d'èxit escolar es multipliquen. Estem davant de canvis que conviden a millorar el sistema públic d'ensenyament i que afecten de manera molt directa al modus operandi organitzatiu de les escoles.