RSS

divendres, 18 de desembre del 2009

NOVETATS LEGISLATIVES



El nou decret que es preveu que s’aprovarà l’estiu vinent dóna molta importància a les característiques socials i culturals de l’entorn escolar. Es vol potenciar encara més l’autonomia dels centres i que aquests siguin coherents amb la comunitat que l’envolta. La notícia parla inclús de l’entorn productiu del centre...Aquest guany en autonomia serà supervisat pel departament d'Educació i necessitarà del seu vist-i-plau. La notícia parla que totes aquestes característiques s’hauran de veure reflectides en el projecte educatiu de centre.El projecte educatiu de centre pretén ser l’eina que faci de nexe connector entre tots i totes les participants de la comunitat escolar. Ha de ser clar i obert i definir objectius a mig termini a dur a terme. Implica l’educació dels infants i també el tarannà de l'escola.He tingut accés al resum del PEC del CEIP Montseny de Sant Just Desvern. Té 8 apartats: Història de l'escola, Edificis i Espais,Organització i funcionament,Metodologia, Trets d’identitat, Atenció a la diversitat, Participació en el programa Escola Verda, Programació de les Activitats Complementàries.Llegint el Pec m’assabento que entre altres coses és una escola aconfessional, evita la discriminació per qualsevol motiu econòmic, religió o de procedència, fomenta valors democràtics i és aconfessional.També que té la llengua catalana com a llengua vehicular i fomenta. Fomenta la coeducació i el respecte per la convivència.També parla de l'organització. El treball en equip dels mestres se situa en l’àmbit dels subcicles, cicles, claustres, etapes i comissions. Per l’equip docent és indispensable per a realitzar la tasca educativa de forma eficaç.La característica d'escola verda està molt present en totes les activitats i es palpa només entrar a l'escola. Cada setmana hi ha recollida d'oli domèstic de les famílies per a reciclar, reutilitzen els llibres de text, potencien l'ús de carmanyoles en comptes del paper de plata, utilitzen calculadores d'energia solar, fan producció de compost amb les restes orgàniques de la cuina, tenen hort propi....Totes aquestes activitats es veuen reflectides en el projecte educatiu de centre. Amb el nou decret hauran de tenir present encara més quina és l'estructura productiva i de serveis que hi ha al poble i incidir en les festes i les activitats de lleure que es realitzin com ara Festes majors, mercats d'intercanvi, curses de karts i altres esdeveniments del poble que tenen un cert ressò dins la comunitat.
Així ho explicava el conseller d'Educació: