RSS

dimarts, 9 de novembre del 2010

Sessio de presentació.

FORMAR LECTORES Y AUTORES EN UN MUNDO DIGITAL

Idees que han sortit a la classe: compartir ordinador a més del paper i llapis.
Utilitzar-les sense abusar.
General: no matar creativitat
Treballar amb la família: quin us es dona a l'aula i quin a casa. A classe: instrucció, una finalitat.
A casa:potser navegant sense cap objectiu formatiu.

No s'ha de prendre la relació personal, no treballar aÏlladament cadascu al seu portàtil (ojo en l'1 per 1- un ordinador per nen a l'aula)
Buscar l'equilibri: també treball cooperatiu amb treball en xarxa que fomenta la socialització.
Ensenyar a contrastar la informació que hi ha a internet, amb llibres i amb les fonts més fiables.

Els professora hauríem d'estar oberts a les tic sense menysprear els recursos tradicionals.

No dependre de les tic. Si falla internet has de tenir un pla B, per donar la classe.

Però quan tens els llibres a l'ordinador ja el necessites a casa per fer els deures... S'ha de saber buscar l'equilibri: buscar a l'ordinador, però també pots fomentar anar a la biblioteca a buscar altres mitjans que no sigui internet, per no abusar-ne.

Hi ha una mancança en la preparació dels mestres, primer. Moltes escoles tenen escoles que tenen pissarres digitals però no la saben fer anar.

També s'ha de canviar la mentalitat de banc de saber, sinó mediar entre els coneixements dels alumnes, aprofitar que els nens saben de noves tecnologies.
Aprofitar la bidireccionalitat, la reprocitat alumne-mestre.

Com motivar el mestres a utilitzar les tic?
Tractarles amb curiositat,fent cursos per a assolir uns objectius.

Com adequar les tic perquè els alumnes no es despistin?
Es potencia el treball en grup?
Es comenta que els ordinadors del nens de l'escola estan capats per no tenir accès a segons quines pàgines: facebook, etc...

Pel que fa a les TIC a la primera infància

Genera reaccions:
A favor / en contra
S'han d'introduir perquè aporten beneficis i enriqueixen el procés d'aprenentatge

La reacció negativa: endarerreix el procés de socialització
La conclusió és que calun ús equilibrat.


Alguns exemples de l'ús de les TIC.
Arcacomun:
comunitat virtual d'educadors d'infancia
de iberoamerica

Relaciona tots els professionals de l'Educació amb les Tic