RSS

dimarts, 30 de novembre del 2010

PLA ANUAL

Hem de fer un disseny del pla anual: festes, sortides, activitats i a grans trets el que es treballarà a cada trimestre.

Com treballar el Nadal amb les TIC?


Aqui hi ha un lloc divertit: juguem a encendre els llums de l'arbre de nadal!
http://www.akidsmath.com/flashes/mgames/tree.swf

Pintem Boles de Nadal:

http://www.xtec.es/trobada/pasqua01/index_treballs.htm


Altres recursos que trobem a la xarxa: l'explicació de cada tradició de Nadal que podem utilitzar per obrir una rotllana amb els nens i que ells també ens ajudin a explicar què és cada cosa:

http://www.sortirambnens.com/fires-i-festes/festivitats-tradicionals/370-larbre-de-nadal.html

http://www.sortirambnens.com/fires-i-festes/festivitats-tradicionals/392-el-pare-noel.html

http://www.sortirambnens.com/fires-i-festes/festivitats-tradicionals/371-el-pessebre.html

Una altra activitat possible és l'activitat que van dur a terme aquestes escoles el Nada del 2003, i consistia a crear un salvapantalles per a l'ordinador amb motius nadalencs:

http://www.xtec.es/trobada/nadal03/treballs.htm

També a la xarxa, hem trobat un joc nadalenc:

Vestim el ninot de neu:

http://www.interdidactica.com/jugar.php?lan=ca&game=na001



A la segona part de la classe hem reflexionat sobre la finalitat de l'educació infantil i com les TIC són unes eines a disposició per assolir aquesta finalitat.


La finalitat de l'educació infantil, són moltes, però una definició possible és:

Contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels nens i nenes, en colaboració amb les famílies, proporcionant un clima i entorn de confiança perquè se sentin acollits.

Eixos a desenvolupar a l'etapa d'infantil:
Aprendre a actuar de manera cada cop més autònoma
Aprendre a pensar i comunicar
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
Aprendre a conviure i habitar el món.


Per evitar confusions, parlem de la diferència entre capacitat i competència.A infantil es parla de capacitats: Ser i actuar, Pensar i comunicar, descobrir, conviure.A Primaria es parla de competències personals, comunicatives, metodològiques, convivencials.


Que entenem per competència: engloba capacitats, coneixements i actituds que forma part de l'educació integrada de la persona.


Dintre de les competència: Què és la competència virtual?
Són les capacitats i condicions en el tractament i procés de representació i les tecnologies virtuals: implica entendre que la comunicació té lloc per mitjans tècnics.


Dintre de les competències del curriculum hi ha específicament un apartat de competència de tractament de la informació i la competència digital.
Les dimensions de les competències bàsiques:

Coneixements dels sistemes informàtics ( hardware, redes, software). Ús del sistema operatiu. Cerca i selecció d'informació via internet. Comunicació interpersonal i treball colaboratiu en xarxa. Processament de textos. Tractament de la imatge. Ús del full de càlcul, ús de base de dades...
També un entrenament d'aprenentatge amb les TIC.

L'utilitzací didàctica de les TIC:
Recolzar l'exposició magistral amb presentació multimedia.
Donar competències digitals per a la realització de diferents tasques...
Ampliar informació buscant a internet...

És evident que no podem ignorar-les i que formen part important de la realitat que envolta a l'infant.