RSS

dimarts, 1 de febrer del 2011

Fira tecnològica

Avui hem fet la fira.
Ha estat molt bé perquè hem pogut ensenyar els nostres projectes de forma pràctica.
Hem procurat portar uns bons auricular per poder escoltar el Podcast, els dossiers enquadernats, i els ordinadors per les dues pel·lícules que hem preparat: el passeig pel laberint de la mà de la meva filla de 5 anys ( pobreta que la faig servir de conillet d'indies) i per al conte del Minotaure fet amb la pixilació.

Aprofitant el batibull de cadires, hem fet una petita broma i hem creat un passadís a mode de "laberint" per arribar al nostre stand.

L'experiència ha estat molt enriquidora. En primer lloc, perquè hem hagut d'explicar el projecte a les companyes i calia tenir-ho tot molt ben preparat i que fos el més clar possible. Per altra banda, hem pogut veure el que han fet les nostres companyes. La fira oferia diversos recursos. Des de pàgines web fins a jocs amb JCLIC. Fruit d'aquest intercanvi aquesta tarda m'he descarregat l'aplicació Jclic Author ( que no coneixia) i he estat fent proves: convertint fotos meves en puzles o fent memories.

Fidels al nostre propòsit de tenir-ho tot penjat en línia aquí deixo els links de les diferents activitats del nostre projecte.
Si mai tornem a repetir aquesta exposició, potser podríem proposar aquestes activitats al museu i que els menors de 6 anys tinguessin un material per treballar els temes exposats a l'exposició

Els Podcast els hem pujat a Souncloud. Una aplicació molt útil i ràpida per escoltar música en streaming i per compartir recursos d'audio.

La Martina de 5 anys grava la seva aventura al laberint d'Horta:



Per últim vull agrair a les meves companyes la Míriam i la Laia el seu entusiasme amb el projecte i el fet que ho haguem gaudit tant. Gràcies Cargolines!!


I, com que aquesta és la darrera entrada del bloc, no vull estar-me de compartir una curiositat.
Sabeu d'on prové el mot infant?

"l’ètim d’infant prové del verb llatí farí (“parlar”) al qual s’afegeix un prefix (in-, que significa negació), de tal manera que el sentit inicial és “aquell que no parla, incapaç d'enraonar”, que després va passar a “criatura de bolquers, nen petit”"

Tot i que no parlen, Déu n'hi do el que poden arribar a comunicar els Infants, i cada cop més per altres tipus de mitjans més enllà del llenguatge verbal, com ara les noves tecnologies!