dijous, 28 d’octubre del 2010
dimarts, 26 d’octubre del 2010
Moodle
Avui en Miquel ens ha parlat del moodle i hem creat un a classe, co si fóssim mestres. La primera reflexió a fer, és que arribar a entendre el funcionament i les possibilitats d'aquestes plataformes requereix del seu temps i, tot i que un cop es comença a dominar l'eina ofereix moltes possibilitats.
He trobat aquest video que explica com poder introduir aquestes plataformes també a l'educació primària i ho he trobat força interessant.
A classe hem obert el nostre propi espai moodle a través de gnomio
He trobat aquest video que explica com poder introduir aquestes plataformes també a l'educació primària i ho he trobat força interessant.
A classe hem obert el nostre propi espai moodle a través de gnomio
dijous, 21 d’octubre del 2010
Els tres porquets
Ohh! Aquí teniu el resultat: després de barallar-nos també una bona estona amb el pagemaker, per fi hem pogut acabar el conte dels porquets. La Marta amb la molta habilitat l'ha transformat en un vídeo de you tube. Tot un èxit! Com podeu veure hem utilitzat unes figures geomètriques que hem col·locat al costat de la història per tal que l'educador pugui , aprofitant el moment de tranquil·litat de l'explicació del conte, preguntar al nen sobre les figures que hi ha dibuixades: D'aquesta manera també es practiquen les matemàtiques i conceptes com la forma i el tamany!!
Algunes de les coses que s'ha de tenir presents per a l'elaboració del conte és la triar de la lletra, que ha de ser clara i gran. Es podria haver fet en lletres majúscules si el conte està destinats al nens a partir de P4 quan ja comencen a practicar amb la lletra de pal.
dimarts, 19 d’octubre del 2010
Una mica d'història de les TIC
Avui hem tingut la primera sessió de l'assignatura amb el Miquel Colomer.
Ha fet un recorregut per com han evolucionat les TIC al llarg del temps i sobretot, el que va significar l'arribada de l'ordinador personal a les cases a principi dels 90 i , més tard la revolució que ha suposat internet en les noves eines de comunicació.
M'ha agradat força perquè jo he viscut sempre amb un ordinador a casa ( el meu pare era informàtic des dels anys 80) i realment m'ha fet adonar de quina manera han evolucionat tots aquests entorns. Quan penso que el nostre primer ordinador personal anava amb floppy discs, en els qual ja no hi cabria ni una de les fotos que faig amb el mòbil, hem fa pensar que han canviat moltíssim les coses i, de fet, encara hauran de canviar molt més.
Ha fet un recorregut per com han evolucionat les TIC al llarg del temps i sobretot, el que va significar l'arribada de l'ordinador personal a les cases a principi dels 90 i , més tard la revolució que ha suposat internet en les noves eines de comunicació.
M'ha agradat força perquè jo he viscut sempre amb un ordinador a casa ( el meu pare era informàtic des dels anys 80) i realment m'ha fet adonar de quina manera han evolucionat tots aquests entorns. Quan penso que el nostre primer ordinador personal anava amb floppy discs, en els qual ja no hi cabria ni una de les fotos que faig amb el mòbil, hem fa pensar que han canviat moltíssim les coses i, de fet, encara hauran de canviar molt més.
També m'ha portat records de quan van començar a comercialitzar-se els mòbils. La majoria de la gent ho veia com una cosa més aviat per "pijos" i un article per fanfarronejar , perquè realment, això pensàvem, no calia portar mòbil, si ja teníem el telèfon de casa per parlar. Recordo que em van donar un telèfon a una de les primeres feines que vaig fer ( cap a l'any 1997) i que procurava d'amagar-lo i no dur-lo els caps de setmana amb mi, perquè no estava gaire ben vist. Ara és impensable viure sense mòbil i forma part de la nostra vida diària. Això m'ha fet pensar en la tendència de les persones cap a rebutjar allò nou. D'entrada ens mostrem com escèptics i pot receptius i no és fins que ja es consolida com una eina imprescindible quan acabem per acceptar sense embuts les noves comoditats que ens aporta la tecnologia. El mateix que passava amb el Facebook. En un primer moment era una cosa que no agradava perquè podia vulnerar la intimitat de les persones. Ara, s'ha convertit en una eina de comunicació bàsica ,que potser que acabi substituint o complementant el correu electrònic.
Penso que això es veu reflectit moltes vegades a classe. Molts de nosaltres tendim a pensar que les TIC no són necessàries per ensenyar a infantil com si fóssim quelcom dolent, quan més enllà de fer valoracions el que hem de veure és que és una REALITAT, i com a tal l'hem de mostrar i ensenyar als nens perquè forma una part important en la descoberta del seu entorn.
divendres, 15 d’octubre del 2010
Més photoshop!
Després del trasbals d'haver-se espatllat el pen on duiem una part de la feina del conte dels porquets, avui a classe hem acabat tot el que fa referència al photoshop.
El proper dia serà quan podrem ja maquetar amb el pagemaker.
Fent aquest treball, em torna a venir al cap la necessitat de ser ben endreçada amb els arxius de l'ordinador i tenir la paciència per de , de tant en tant, anar fent còpies de seguretat.
Reconec que no sóc massa endreçada en aquest aspecte i més d'una vegada he hagut de repetir feines per no haver trobat l'arxiu on les havia guardat.
Avui he volgut posar a prova l'habilitat de la meva filla petita amb el photoshop. Doncs, bé, he de dir-vos que està feta una artista, i que té un traç força polit ( millor que el meu! ) i és que ella ja pertany a la generació dels nadius digitals!
He trobat un article a la xarxa que parla de les diferències que s'han comprovat que es donen entre els cervells dels nadius digitals i el cervells dels immigrants digitals. També el cervell és diferent pels qui estan acostumats a utilitzar internet i a filtrar grans quantitats d'informació i qui, no està tan acostumar a gestionar tanta quantitat d'informació. He trobat l'article força interessant:
http://www.newsweek.com/2008/10/13/reading-this-will-change-your-brain.html
El proper dia serà quan podrem ja maquetar amb el pagemaker.
Fent aquest treball, em torna a venir al cap la necessitat de ser ben endreçada amb els arxius de l'ordinador i tenir la paciència per de , de tant en tant, anar fent còpies de seguretat.
Reconec que no sóc massa endreçada en aquest aspecte i més d'una vegada he hagut de repetir feines per no haver trobat l'arxiu on les havia guardat.
Avui he volgut posar a prova l'habilitat de la meva filla petita amb el photoshop. Doncs, bé, he de dir-vos que està feta una artista, i que té un traç força polit ( millor que el meu! ) i és que ella ja pertany a la generació dels nadius digitals!
He trobat un article a la xarxa que parla de les diferències que s'han comprovat que es donen entre els cervells dels nadius digitals i el cervells dels immigrants digitals. També el cervell és diferent pels qui estan acostumats a utilitzar internet i a filtrar grans quantitats d'informació i qui, no està tan acostumar a gestionar tanta quantitat d'informació. He trobat l'article força interessant:
http://www.newsweek.com/2008/10/13/reading-this-will-change-your-brain.html
Is technology changing our brains? A new study by UCLA neuroscientist Gary Small adds to a growing body of research that says it is. And according to Small's new book, "iBRAIN: Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind," a dramatic shift in how we gather information and communicate with one another has touched off an era of rapid evolution that may ultimately change the human brain as we know it. "Perhaps not since early man first discovered how to use a tool has the human brain been affected so quickly and so dramatically," he writes. "As the brain evolves and shifts its focus towards new technological skills, it drifts away from fundamental social skills."
The impact of technology on our circuitry should not come as a surprise. The brain's plasticity—it's ability to change in response to different stimuli—is well known. Professional musicians have more gray matter in brain regions responsible for planning finger movements. And athletes' brains are bulkier in areas that control hand-eye coordination. That's because the more time you devote to a specific activity, the stronger the neural pathways responsible for executing that activity become. So it makes sense that people who process a constant stream of digital information would have more neurons dedicated to filtering that information. Still, that's not the same thing as evolution.
To see how the Internet might be rewiring us, Small and colleagues monitored the brains of 24 adults as they performed a simulated Web search, and again as they read a page of text. During the Web search, those who reported using the Internet regularly in their everyday lives showed twice as much signaling in brain regions responsible for decision-making and complex reasoning, compared with those who had limited Internet exposure. The findings, to be published in the American Journal of Geriatric Psychiatry, suggest that Internet use enhances the brain's capacity to be stimulated, and that Internet reading activates more brain regions than printed words. The research adds to previous studies that have shown that the tech-savvy among us possess greater working memory (meaning they can store and retrieve more bits of information in the short term), are more adept at perceptual learning (that is, adjusting their perception of the world in response to changing information), and have better motor skills.
Small says these differences are likely to be even more profound across generations, because younger people are exposed to more technology from an earlier age than older people. He refers to this as the brain gap. On one side, what he calls digital natives—those who have never known a world without e-mail and text messaging—use their superior cognitive abilities to make snap decisions and juggle multiple sources of sensory input. On the other side, digital immigrants—those who witnessed the advent of modern technology long after their brains had been hardwired—are better at reading facial expressions than they are at navigating cyberspace. "The typical immigrant's brain was trained in completely different ways of socializing and learning, taking things step-by-step and addressing one task at a time," he says. "Immigrants learn more methodically and tend to execute tasks more precisely."
But whether natural selection will favor one skill set over the other remains to be seen. For starters, there's no reason to believe the two behaviors are mutually exclusive. In fact, a 2005 Kaiser study found that young people who spent the most time engaged with high-technology also spent the most time interacting face-to-face, with friends and family. And as Small himself points out, digital natives and digital immigrants can direct their own neural circuitry—reaping the cognitive benefits of modern technology while preserving traditional social skills—simply by making time for both.
In the meantime, modern technology, and the skills it fosters, is evolving even faster than we are. There's no telling whether future iterations of computer games, online communities and the like will require more or less of the traditional social skills and learning strategies that we've spent so many eons cultivating. "Too many people write about this as if kids are in one country and adults are in another," says James Gee, a linguistics professor at the University of Wisconsin-Madison. What the future brain will look like is still anybody's guess.
dijous, 7 d’octubre del 2010
El conte dels tres porquets
Hem començat amb la meva companya Marta Solsona a preparar el conte dels 3 porquets amb el fotoshop. He de reconèixer novament, que es un programa que requereix de moltes hores per habituar-te a treballar. Tampoc sóc gaire bona dibuixant amb el ratolí ( serà perque sóc esquerrana pero bellugo el ratolí amb la dreta?).
Hem vist uns exemples de contes a la següent pàgina:
http://www.unamadecontes.cat/
Em servirà per ensenyar aquests contes tan bonics a les meves filles.
Hem vist uns exemples de contes a la següent pàgina:
http://www.unamadecontes.cat/
Em servirà per ensenyar aquests contes tan bonics a les meves filles.
dimarts, 5 d’octubre del 2010
Anem a pams. Primer de tot, què és la tecnologia?
La sessió d'avui ha estat enfocada a reflexionar sobre el que entenem per tecnologia. Més enllà dels estris que reconeixem com tecnològics per la seva "complexitat" la tecnologia abarca més enllà. Una cadira, una sabata és també una tecnologia, igual que ho és un ordinador. Totes aquestes s'engloben en la tecnologia artefactual. Però no només és això. També trobem la tecnologia organitzativa basada en les accions dels homes, o bé, la tecnologia simbólica referida a simbols o rituals. I la biotecnologia en darrer terme, que és aquella tecnologia associada a les manipulacions biològiques com ara la fecundació invitro...