RSS

dimarts, 19 d’octubre del 2010

Una mica d'història de les TIC

Avui hem tingut la primera sessió de l'assignatura amb el Miquel Colomer.
Ha fet un recorregut per com han evolucionat les TIC al llarg del temps i sobretot, el que va significar l'arribada de l'ordinador personal a les cases a principi dels 90 i , més tard la revolució que ha suposat internet en les noves eines de comunicació.
M'ha agradat força perquè jo he viscut sempre amb un ordinador a casa ( el meu pare era informàtic des dels anys 80)  i realment m'ha fet adonar de quina manera han evolucionat tots aquests entorns. Quan penso que el nostre primer ordinador personal anava amb floppy discs, en els qual ja no hi cabria ni una de les fotos que faig amb el mòbil, hem fa pensar que han canviat moltíssim les coses i, de fet, encara hauran de canviar molt més.
També m'ha portat  records de quan van començar a comercialitzar-se els mòbils. La majoria de la gent ho veia com una cosa més aviat per "pijos" i un article per fanfarronejar , perquè realment, això pensàvem, no calia portar mòbil, si ja teníem el telèfon de casa per parlar. Recordo que em van donar un telèfon a una de les primeres feines que vaig fer ( cap a l'any 1997) i que procurava d'amagar-lo i no dur-lo els caps de setmana amb mi, perquè no estava gaire ben vist. Ara és impensable viure sense mòbil i forma part de la nostra vida diària. Això m'ha fet pensar en la tendència de les persones cap a rebutjar allò nou. D'entrada ens mostrem com escèptics i pot receptius i no és fins que ja es consolida com una eina imprescindible quan acabem per acceptar sense embuts les noves comoditats que ens aporta la tecnologia. El mateix que passava amb el Facebook. En un primer moment era una cosa que no agradava perquè podia vulnerar la intimitat de les persones. Ara, s'ha convertit en una eina de comunicació bàsica ,que potser que acabi substituint o complementant el correu electrònic.
Penso que això es veu reflectit moltes vegades a classe. Molts de nosaltres tendim a pensar que les TIC no són necessàries per ensenyar a infantil com si fóssim quelcom dolent, quan més enllà de fer valoracions el que hem de veure és que és una REALITAT, i com a tal l'hem de mostrar i ensenyar als nens perquè forma una part important en la descoberta del seu entorn.