RSS

dijous, 25 de febrer del 2010

Retrobo el bloc! Aquests dies he rebut un informe pedagògic...




Reprenc la meva carpeta d'aprenentatge per anar seguint aquest recorregut llarg i intens cap a descobrir el que és l'educació.
M'agradaria reflectir no només les experiències que tinc amb l'intercanvi que fem amb les escoles sinó també les vivències de les que sóc particep com a mare així que avui i per començar, publicaré una petita guia del que vull preguntar a la mestra de la Martina. Demà tinc l'entrevista personal, l'única de tot el curs en la qual la mestra em dedicarà un cert temps ( ja us diré quant!) a explicar-me el que creu que haig de conèixer sobre la meva pròpia filla. Us he de dir que trobo que una entrevista en tot l'any és un autèntic desastre, tenint en compte la importància que se li dóna a la relació família-escola com a base per a l'escola i l'educació de qualitat. Quan he demandat alguna entrevista adicional ho han declinat dient que anava tot bé i no calia...

Ja he rebut un informe per escrit de les evolucions de la Martina. Afortunadament i en línies generals no m'hi haig de preocupar gaire. Tot i que m'agradarà aprofundir una mica més en la manera com interacciona amb els altres. Sempre ha estat una nena bastant independent i tot i que ha millorat i es relaciona amb les altres companyes, la mestra m'ha escrit que a vegades no és amable amb algunes.  Intentaré en primer lloc saber quins mecanismes utilitza la Imma ( la seva mestra) per evitar i redreçar aques comportament inapropiats. I quines recomanacions rebem els pares per ajudar a que sigui més amigable...

Altres dubtes que tinc i que vull profitar per preguntar.

1.- A l'aula ( podeu veure un video de com és), quins criteris d'agrupament segueixen? heterogenis, homogenis? Com fomenten la co-tutoria? Promouen el treball en equip? Com? Com es comporta la Martina en els treballs en grup? Ajuda als altres? Rep ajuda dels altres? Es deixa aconsellar? quin rol acostuma a tenir la Martina amb els altres nens?

2.- La mestra encara troba diferències entre els que són nascuts a principis d'any i els més petits? Gestiona aquesta diferència? Adequa els continguts en funció de l'alumne?

3.- Racons: fomenten la llibertat o tenen molt pautat que tots han de passar per tots els racons?

4.- Ritme de treball. Hem comenta que treballa a un ritme lent: això és positiu o negatiu?. Vol dir que es concentrar per fer bé la seva feina o que es despista i triga perquè no s'acaba de concentrar? Cas que sigui això últim? Com ajuda la mestra perquè els nens treballin més motivats, més concentrats? Està motivada amb les tasques que es proposen a l'aula?

5.- Dels diferents llenguatges que treballen a l'aula el plàstic és el que li costa més. Curiosament la Martina em va demanar que volia anar a al taller de plàstica municipal i hi va des de començament d'any. Li agrada moltíssim i gaudeix del treball amb fang o simplement dibuixant..., per tant sembla que les seves mancances no vinguin causades per la manca de motivació, perquè li agrada força dibuixar... què n'opina la mestra?

6.- També li preguntaré si tenen algunes estratègies per treballar de manera més individualitzada, per poder avaluar l'evolució de tots els nens de la manera més ajustada possible. (aprofiten els mestres de suport? de quina manera?com s'organitzen?)

7.- M'agradarà saber les rutines que segueixen a l'aula: tenen en marxa algun projecte? treballen fonamentalment amb fitxes?

8.-  De quina manera podem promoure un increment de la comunicació família-escola? Què puc fer jo com a mare per potenciar-ho? Què feu els mestre per promoure'l?

dijous, 18 de febrer del 2010

Sessió del 18 de febrer

Avui  ha estat dia de presentacions i de saber expectatives. Hem fet un dibuix per simbolitzar el nostre nom. També hem dibuixat quines són les expectatives que esperem de l'assignatura.

Ens hem conegut una mica més les unes a les altres i això sempre és bó.

He reflexionat sobre les meves expectatives: exercir la docència i exprémer al màxim el moment present per entendre el procés de creixement de les meves nenes i la seva escolarització des d'un nou punt de vista!